måndag 19 juli 2010

Presentation

Råås kvarn i vackra Torpa, 19 juli 2010

Jag är en icke infödd Ydrebo, men inflyttad hit i november 2006. Jag kom då närmast från Uppland. Jag är kvinna, 40 år gammal med ett brinnande intresse: Livet! I Livet som intresse kan jag baka in skrivande, kärlek, möten med människor, företagande, engagemang, djur, konstnärsskap och mycket mycket mer.

Här i Östergötland på gränsen till Småland fick jag raskt lära mig vad det innebar med stormar och översvämningar som kom att avlösa varandra det första året.
Just nu har jag påbörjat ett djupare utforskande i Ydre, med dess smultronställen som jag skall ta med er till genom denna sida. Då jag skriver i sommar för Smålandstidningen och det inte ryms lika mycket på Ydresidorna som det gör här i bloggen, så får ni mer bilder och tips här. Jag är tacksam för tips på fina platser och måste-se-sevärdheter!
Välkomna till Mitt Ydre!
Anna-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar